Monday, May 15, 2006

Βλέπετε τηλεόραση?

Δεν ξέρω τί έχω πάθει και έχω αυτόν τον καταγγελτικό τόνο τώρα τελευταία. Ίσως είναι όμως η πρώτη φορά στη ζωή μου που αισθάνομαι ότι βρίσκονται όλοι σε ομαδική ύπνωση... Ότι οι φήμες που λένε ότι μας 'ραντίζουν' με ειδικά χημικά, αεροπλάνα για να μην αντιδρούμε σε όλες τις αποφάσεις, όσο παράλογες και αν ακούγονται, ισχύουν. Ζούμε σε εποχές συλλογικού παραλογισμού και συλλογικής αναισθησίας. Τα πρότυπά μας είναι η τραγουδίστρια του 'Fame story' και το μοντέλο που παντρεύτηκε τον εφοπλιστή και έμεινε έγκυος κατά λάθος και ο νεαρός που ξεκίνησε από το 'Survivor'. Και δεν κρίνω τα παιδιά αυτά. Πραγματικά, βρήκαν μια ευκαιρία και την άρπαξαν από τα μαλλιά, και εγώ το ίδιο πιθανώς να έκανα. Κρίνω όμως την αναπαραγωγή και την κατασκευή προτύπων από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Αυτό που φοβάμαι είναι τί πρότυπα θα έχουν τα παιδιά μας όταν εμείς έχουμε ήδη εγκλωβιστεί στην παράνοια της ξαφνικής φήμης, των ξαφνικών χρημάτων, της αρπαχτής και της 'όσο πουλάμε, να πουλήσουμε ακριβά το κορμί μας, την ψυχή μας, ένα κομμάτι μας'. Είναι θλιβερό... και είμαι μέρος αυτής της κοινωνίας. Δεν υποκρίνομαι ότι έχω σβηστή την τηλεόραση. Θέλω να βλέπω, θέλω να ενημερώνομαι... όμως, δεν αντέχω για πολύ. Κάποιες φορές ντρέπομαι περισσότερο από τους συμμετέχοντες, από εκείνους που 'ξεγυμνώνονται' στο γυαλί για την δημοσιότητα και τα λίγα χρήματα. Και τότε αλλάζω κανάλι με την ελπίδα να αντέξω περισσότερο αυτή τη φορά.